Hızla akan hayatta bize yavaşlamayı hatırlatacak ve kendimize daha iyi bakmamızı sağlayacak bazı pratiklerle yeni yıla daha sağlıklı girebiliriz. İşte 2020’yi farkındalıkla karşılamanın 6 yolu.

Yeni yıl her zaman güzel niyetlerle başlar ancak bazen sene ilerler ve bahara doğru yol alırken aldığın bazı kararları uygulamayı bırakabilirsin. Bir rapora göre yeni yılda alınan kararların %80’inden şubat ayı bitmeden vazgeçiliyormuş. Bu durumu, bu kararların suçluluk duygusuyla ya da başka bir olumsuz hissin üzerinde oluşturduğu baskı ile alınıyor olmasına bağlıyorum.
 
Belki de farkındalığını artıracak, hızla akan hayatta sana yavaşlamayı ve hatta bazen durmayı hatırlatacak, kendine daha iyi bakmanı sağlayacak bazı pratiklerle bu süreci daha sağlıklı hâle getirebilirsin. Nasıl mı? Mesela…

eski-yilin-degerlendirmesini-yap

Eski Yılın Değerlendirmesini Yap

Yenilemeyi istediğin şeyleri belirlemenin yolu eskiyi analiz edip anlamaktan geçiyor. Güçlü ve zayıf yönlerini görmek, senin için stres kaynağı olan konuları fark etmek ve bunlara göstereceğin reaksiyonu değiştirmek istiyorsan işe 2019’u etraflıca değerlendirerek başlayabilirsin.

basarilarini-kutla

Başarılarını Kutla

Alışkanlıklarını ve hayat tarzını değiştirmek için biraz motivasyona ihtiyacın olacak. Kendini değişime açtığın her an için, geliştirdiğin her küçük özelliğin ve kazandığın her minik zafer için kendini tebrik et. Zira mutluluğun, koşullardan çok senin düşünme şekline bağlı. Olumlu bir tavır takındığında daha fazlasını yapmak için ihtiyaç duyduğun motivasyonu kendiliğinden üreteceksin.

bir-destek-ekibin-olsun

Bir Destek Ekibin Olsun

Seni her adımında destekleyen, gelişimini gözlemleyip “görüyorum, iyi gidiyorsun” diyen, yoldan çıkmaya meylettiğinde seni yargılamayan, aksine; verdiği motivasyonla toparlanmanı sağlayan ve paylaştıkları ile yüklendiğin sorumluluğu hafifleten bir arkadaş (ya da arkadaşlar!) senin her şeyin. Ona iyi bak ve aynı desteği sen de ona sun.

yasam-alanlarini-sadelestir

Yaşam Alanlarını Sadeleştir

Etraflıca bir temizlik ve sade başlangıçlar için ilkbaharın gelmesini bekleme. Mesela asla kullanmadığın ya da sürekli gözünün önünde durarak dikkatini dağıtan objeleri bir yere kaldır. Hatta ihtiyacın olmayanları ihtiyacı olanlarla paylaş. Böylece kafanı boşaltmak da kolaylaşacak. Maddi temizliğin manevi temizliği de tetiklediğini hatırla.

uykunu-al

Uykunu Al

Uyku düzenin en az beslenme düzenin kadar önemli. Uyku beyin fonksiyonlarını daha iyi çalıştırır, vücudunu dinlendirir ve bunların yanında duygusal durumunu düzenler. İyi uyku, tam da bu nedenle ruh hâlini düzeltir ve gün içindeki performansını artırır.

sinirlarini-belirle

Sınırlarını Belirle

İşin ve kişisel hayatındaki dengeni; hayatın için belirlediğin önceliklerle, kendine ve kendine ait zamana olan sadakatinle kurabilirsin. Ruh sağlığın için yaptığın aktiviteleri, egzersiz için ayırdığın vakti ya da yemek seçimlerini kimseye kabul ettirmek zorunda değilsin. Tercihlerinle ilgili kimsenin onayına ihtiyacın yok. Her an ulaşılabilir olman da gerekmiyor. Üstelik ne fiziksel ne de ruhsal olarak!
 
Mutlu yıllar! :)

Senin için seçtiğim diğer içeriklere göz atmak ister misin?