Ne zamandır anneni yogaya başlatmak istiyor ama bir türlü fırsat bulamıyor musun? Tam da annenle paylaşabileceğin, uzaktan görüntülü konuşma ile aktarabileceğin basit ve temel hareketleri senin için hazırladım!

Hindistan’dan dünyanın her yerine yayılan, sadece bedene değil ruha ve zihne de iyi gelen yoga, her yaştan bireyin yapabildiği bir spor. Sen de bu sporla anneni ve sevdiklerini tanıştırmak istiyorsan, işe en temel 4 yoga duruşuyla başlayalım.

Eski Mısır’dan Bir Heykel Gibi: Sfenks

Eski Mısır’dan Bir Heykel Gibi: Sfenks

Poza Giriş: İlk adım olarak yüzüstü yere uzan. Dirseklerini omuzlarının altına ya da biraz daha ilerisine gelecek şekilde yerleştir. Ellerin çapraz olacak şekilde dirseklerini yakalayıp omuz genişliğini de belirleyebilirsin. Bu pozda bileklerinin omzunla aynı hizada, kolların da birbirine paralel olmalı. Avuç içlerin tıpkı bir sfenks gibi yere dönük olabilir.

Pozisyonunu alınca omuzlarını sırtınla beraber geriye doğru, göğsünü de öne doğru it. Bu duruşun alt beline nasıl etki ettiğini gözlemle. Bu bölgede yoğun bir his varsa dirseklerini biraz daha öne getir, göğsünü yere doğru ağırlaştır. Dilersen koltuk altlarına gelecek şekilde bir minder ya da büyük bir yastıktan da destek alabilir ya da bacaklarını daha geniş açabilirsin.

Faydaları: Sanskritçe adı Salamba Bhujangasana olan sfenk pozu, omurgana geriye doğru bir eğim verir. Eğer hareketi yaparken boynunu arkaya doğru bırakırsan tiroidlerin uyarılır. Bu pozda karın yerde olduğu için iç organlara masaj yapılmış gibi olur. Omurga bütünüyle çalıştığı için onun uyardığı organlar; böbrekler, böbrek üstü bezleri, idrar kesesi, mide ve dalaktır.

Esne ve Odaklan: Ejderha

Esne ve Odaklan: Ejderha

Poza Giriş: Ellerin ve dizlerinin üzerinde dururken bir ayağını ellerinin arasına yerleştir. Dizin, ayak bileğinle aynı hizaya gelene kadar ayağını ilerlet. Arkada kalan bacağının dizini önce yere yerleştir, sonra geriye doğru uzat. Bunu gidebildiği yere kadar yap. Ellerin öndeki ayağının iki yanında da öndeki dizinin üstünde de durabilir. Nasıl istersen. Sadece ellerin, dizinin üstünde olacaksa dizine baskı yapmamaya çalış.

Faydaları: Anjaneyasana yani ejderha duruşu, uylukları ve kasıkları geriyor, esnetiyor. Arkada kalan bacağının üst ön bacak kaslarını çalıştırıp uzatıyor. Pozun, siyatik için faydalı olduğu ve kalçalardaki gerginliği azaltıp dizleri de güçlendirdiği söyleniyor. Ayrıca zihinsel odaklanma için de olumlu etkileri olduğu biliniyor. Bu pozda; mide, dalak, karaciğer, safra kesesi ve böbrekler uyarılıyor.

Birbirine Bağlanan Açılar: Kelebek

Birbirine Bağlanan Açılar: Kelebek

Poza Giriş: Uygulamak için öncelikle düz bir zeminde dik bir şekilde otur. Ayak tabanlarını birbirine yapıştır, sonrasında ise dizlerini yana açarak poza gir. Dizlerin çok havada kaldıysa dizlerinin altına destekleyici bir minder koyabilirsin. Topuklar kasıklara yakın ya da uzak olabilir, nasıl rahat ediyorsan. Tüm bunlardan sonra yavaşça öne eğil. Kolların paralel, ileriye doğru uzanmalı. Avuç içlerin ise gökyüzünü göstermeli.

Faydaları: Sanskritçe adı Baddha Konasana olan kelebek dışında bağlı açı ismiyle de anılan bu poz, alt beli esnetiyor. Topukların kasıklarına daha yakın olursa kasıkların, daha uzak olursa da alt belin etkileniyor. Kelebek pozu ile safra kesesi, böbrek, idrar kesesi ve karaciğer uyarılıyor. Özellikle böbreklere fayda sağladığı söylenen pozun, siyatik ve regl öncesi ağrılarını da hafiflettiği gibi açıklamalar da var.

Kalçalar Açılıyor: Geyik

Kalçalar Açılıyor: Geyik

Poza Giriş: Ayak tabakların yere değecek şekilde, oturma pozisyonundayken dizlerini karnına çek. Topuklarını yandan geriye alarak dizlerini birbirinden uzaklaştırıp ayır. Bir topuğun kasıklarının ortasında, diğeri ise kalçanın dışında olmalı. Bu pozu dilersen bu şekilde bitirebilir, dilersen de bedenini öne doğru katlayabilirsin. Öne doğru katlanırken zorlanıyorsan bir minderden destek alabilirsin.

Faydaları: Geyik pozu, kalça açan pozlar arasında yer alıyor. Sindirimi kolaylaştırıp gaz problemlerini çözdüğü söylenen geyik pozunun yüksek tansiyon ve astım için şifalı olduğu, menopoz dönemindeki kadınların semptomlarını rahatlattığı da düşünülüyor. Bu poz ile karaciğer, safra kesesi, böbrekler ve mide uyarılıyor.

Seni ve anneni rahatlatacak, esneklik kazanmanı sağlayacak ve zihnini açacak yoga hareketlerinin daha fazlasını işin uzmanından öğrenmek için Sweaters Yoga Eğitmeni İrem Ortaç’la gerçekleştireceğimiz Instagram canlı yayınımıza sen de katılabilirsin. 9 Mayıs Cumartesi günü saat 16.00 için notunu al ve Instagram hesabımdaki canlı yayını kaçırma!

Senin için seçtiğim diğer içeriklere göz atmak ister misin?

Sana daha iyi bir alışveriş deneyimi sunulabilmesi için sitemizde çerez konumlandırmaktayız, kullanmaya devam ettiğinde çerezler ile toplanan kişisel verilerin Veri Politikamız - Bilgilendirmelerimizde belirtilen amaçlar ve yöntemler ile mevzuatına uygun olarak kullanılacaktır.