Yazın Fit Kalmanın Sırları

Yazın Fit Kalmanın Sırları

Diyet denince aklına hemen kibrit kutusu kadar beyaz peynir, Şirinler için hazırlanmış ufacık porsiyonlar geliyor değil mi? Aslında diyet, sağlıklı beslenme anlamına gelmeli. Eğer fazla kilon varsa ya da yüksek yağ oranına sahipsen elbette bir süreliğine daha küçük tabakları tercih etmen gerekebilir. Ancak kendini aç bırakarak bilinçsizce yaptığın diyet hiçbir zaman uzun vadede olumlu sonuçlar almanı ve fit kalmanı sağlayamaz. İşte mevsime uygun sağlıklı beslenme tüyoları!

Sağlıklı Beslenme ve Diyet

Yalnız sıcak günlerin etkisiyle kolay diyet yapılabiliyor ve çok ağır yemekler yenemiyor olsa da şeytan ayrıntıda gizli. Keyifle yenen büyük porsiyon meyveler, soslu dondurmalar, denizden çıkınca lezzeti daha da artan mısır, cips gibi bol kalorili ve yağlı atıştırmalıklar baş suçlular gibi görünüyor. Bunun yanı sıra yaz akşamlarında içilen buz gibi kalorili içecekler de hiç masum değil. Alınanlar kadar alınmayan gıdalar ve sıvılar da yazın sağlıklı beslenme rutinini baltalıyor. Örneğin, yeterince su içilmemesi ya da şekeri dengelemek için önlemler alınmaması bu bağlamda sayılabilecek hatalı durumlar!
 

Yazlık Diyet Kuralları

Birkaç klasik öneriyi hatırlayalım… Günlük 2-3 litre su iç! Şekerini dengeleyebilmek ve kendini tok hissetmek için yanında kuruyemiş gibi sağlıklı atıştırmalıklar bulundur. Gazlı ve yüksek kalorili içeceklerden uzak dur. 

Sağlıklı beslenme adımlarını uygularken kendini çok sıkmamalısın, arada ufak kaçamaklar yapabilirsin. Ancak bu kaçamakların hamburger ve patates kızartması gibi fazla acımasız olanlarını unutmalısın.  

Sağlıklı beslenme çerçevesinde çekici yaz meyveleri de tamamen masum değil. Kalori alımını dengelemek için meyveleri de ölçülü tüketmek gerekir. Örneğin, 4-5 dilim karpuz ya da kavunun 1 porsiyon olduğunu unutmamalısın. Aynı gün 15-20 kiraz yersen, şeftaliyi ertesi güne bırakman gerekir. 

Yazlık diyet listesinde sağlıklı besinlerin yanına düzenli uyku da eklenmeli. Zira bozuk uyku düzeni, yeme alışkanlığını da dengesiz hâle getiriyor. Akşam 19.30’dan sonra hiçbir şey yememek, sadece kalorisiz sıvı almak ve ertesi gün kahvaltıyı 10.00’da yapmak son yıllarda uzmanların üzerinde ısrarla durdukları bir konu. Bu yaz bu konuyu belki sen de gündemine getirebilirsin. 
 

Sağlıklı Beslenme Listesi

Yazın genişleyen meyve ve sebze yelpazesi, her öğünde sağlıklı beslenme için işini oldukça kolaylaştırıyor. Kahvaltıda domatesten yeşilliklere ve meyve çeşitlerine uzanan zengin bir menüyle sofrayı donatabilirsin. Eğer biraz daha sıkı bir diyet yapmak istersen yulaf, yağsız süt, keten tohumu tarçın, yaban mersini ve bademle bir kahvaltı kâsesi oluşturabilirsin. Bu kâse muz, kuru üzüm, hurma, soya sütü ve cevizle de hazırlanabilir. Farklı tatları bir araya getirme işini her sabah bir keyfe dönüştürebilirsin. 

Öğle yemeğinde besleyici yaz sebzelerinden oluşan bir öğünü, çoban salatası, bulgur pilavı ya da yoğurtla çeşitlendirebilirsin. Daha da hafif bir sağlıklı beslenme alternatifi istiyorsan sadece soğuk ayran çorbasıyla öğleni geçirebilirsin. 

Yazın diyet listelerine az yağlı, ızgarada pişen etler de ekleniyor, tabii yanında salatayı unutmamak şartıyla. 
 

Diyet ve Spor

Diyet ile ideal kilona ulaştıktan sonra bu kiloyu koruman gerekir. Bir salona yazılarak işe başlamak en iyisi ama spor salonuna gitmiyor, bisiklete binmiyor, yüzmüyor ye da özel ders almıyorsan olsan da fit kalmayı deneyebilirsin. Öncelikle günde en fazla 10 bin adım prensibini benimse ve tempolu bir şekilde yürümeyi alışkanlık hâline getir. 

Kendine bir mat, pilates bantları, bir pilates topu ve 2 adet 2 kg’lık ağırlık al ve başlangıç seviyesindeki pilates videolarını dikkatle izle. Bir spor salonuna kısa bir süreliğine de olsa gitmen, ısınma hareketlerini öğrenmen, hareketleri doğru yapman ve sakatlanma riskini ortadan kaldırman için önemli. 
 

Sana daha iyi bir alışveriş deneyimi sunulabilmesi için sitemizde çerez konumlandırmaktayız, kullanmaya devam ettiğinde çerezler ile toplanan kişisel verilerin Veri Politikamız - Bilgilendirmelerimizde belirtilen amaçlar ve yöntemler ile mevzuatına uygun olarak kullanılacaktır.