Tatilde Sağlıklı Yaşam İçin Öneriler

Yıl boyu tatil hayaliyle yaşıyorsun, biliyorum. Tatilde de kısıtlanmadan her nefis lezzeti tatmak istiyorsun ama dikkatli olmalısın. Bugüne kadar çıktığı tatilden aynı kiloda dönene pek rastlanmadı. Sağlıklı yaşam için egzersiz yapmak elbette çok değerli ama istersen tatile çıkmadan önce biraz da aldığın kalori miktarına dikkat et ki kafan rahat, neşen bol olsun.
 

Tatilden Bir Hafta Önce

Tatilden Bir Hafta Önce

Sağlıklı yaşam için tatil öncesi kısa bir hazırlık yapmakta fayda var. Akşam yemeklerini erken saate alabilir, kiraz sapı çayı içerek ödemini atabilir, yemeklerden yarım saat sonra yarım saatlik yürüyüşler yapabilirsin. Yaptığın bu kısacız egzersiz, metabolizmanı hızlandıracak. O hafta rafine şekeri, işlenmiş karbonhidratı ve alkolü de kesersen oldu bu iş!

 

Evden Çıkmadan Soğuk Duş Al

Sağlıklı yaşam için yolculuk sabahı, duşunun en az son bir dakikasını soğuk suyla yapmanda yarar var. Duş almaya zaman bulamıyorsan evden çıkmadan önce ayaklarını soğuk suya tut. Bu, yolculuk sırasında ayaklarının şişmemesi için iyi bir fikir. 
 

Egzersiz Rahatlatır

Egzersiz Rahatlatır

Eğer mümkünse sabah yarım saat ile kırk dakika arası egzersiz yap. Bu, uçak yolculuğu sırasında daha rahat uyumanı sağlar. Sabah egzersiz yapamadıysan uzun uçuşlar sırasında uçak koridorlarında yapabileceğin bazı esneme hareketleriyle ilgili bilgi edinebilirsin. Muhtemel rötarlar için de hazırlıklı olmanı öneririm. Havalimanında biraz yürüyerek vücudunu hareketli tutmanın faydasını göreceksin, çünkü sağlıklı yaşam için kan dolaşımı önemli!
 

Zihnini Boşaltacak Okumalar Yap

Zihnini Boşaltacak Okumalar Yap

Uçak yolculuğu sırasında uyumaktan hoşlanmıyorsan yanına mutlaka keyifle okuyabileceğin bir şeyler al. Unutma, sağlıklı yaşam için zihnini boşaltman çok önemli ve tatile de tam da bu nedenle çıkıyorsun. Ne yolculuk ne de tatil sırasında işinle ilgilenmemelisin.
 

Yanına Sağlıklı Atıştırmalıklar Al

Yanına Sağlıklı Atıştırmalıklar Al

Kuru meyveler, ceviz, badem gibi kolay taşınan küçük paketler seni yol sırasında mutlu edecek ve sağlıksız seçimler yapmanı engelleyecek. 
 

Yolculuk Sırasında Konforun Önemli

Yolculuk Sırasında Konforun Önemli

Sağlıklı yaşam için boyun ve omurga sağlığı büyük önem taşıyor. Bunun için yanına mutlaka bir boyun yastığı ve küçük bir battaniye al. Bu, kışın çıkacağın tatillerde hoşuna gideceği gibi yazın açılan ayarsız klimalardan da korunmanı sağlayacak. Hem gerektiği yerde battaniyeni kıvırıp destek olarak kullanabilirsin.
 

Havaalanlarında Kişisel Hijyenine Dikkat Et

Kalabalık her yerde fazla zaman geçireceğin için yanına anti-bakteriyel mendiller almanda yarar var. Mikroplardan korunmak için zencefil ya da sarımsak hapı alabilir, bunun için özel olarak satılan pastillerden kullanabilirsin. Eğer yabancı bir ülkeye gidiyorsan aşı yaptırmanın gerekip gerekmediğini araştırman şart.
 

Sağlıklı Yaşam İçin İlk Kural Hareket Etmek

Tatil sırasında sabahın köründe kalkıp spor salonuna gitmek herkesin yapabileceği bir şey değil. Kalori konusuna haklı olarak çok dikkat etmek istemeyeceğini göz önünde bulundurunca, egzersiz ve eğlenceyi bir araya getirebileceğini düşünüyorum. Orman ya da kumsal yürüyüşleri; dalış, kayak, su kayağı, sörf gibi aktiviteler tatilde hem iyi vakit geçirmeni hem sağlıklı yaşam için doğru adımlar atmanı sağlar. 

Bu arada, kaç kilometre yürüdüğünü pedometre uygulamalarından takip etmek de oldukça zevkli bir uğraş olabilir.  
 

Zihnini Boşalt

Zihnini Boşalt

Mümkünse sıcak sulara gir, masaj yaptır ve kendine hiçbir şey düşünmek zorunda kalmayacağın birkaç saat ayır.
 

Direnç İçin Takviyeler

Tatilde her zamanki egzersiz miktarının artacağını düşünüyorsan biraz hazırlıklı olmakta fayda var. Doğal C vitamini takviyeleri seni güçlendirecektir. Sağlıklı yaşam için vücudun nemini korumak, bol bol su içmek de ihmal edilmemeli. Bağırsakların ikinci beynimiz olduğuyla ilgili pek çok araştırma var. Tatil sırasında vitaminlerini alır, egzersiz yapar, bol bol su içer, denize ya da soğuk duşa girip çıkarsan sağlıklı yaşam senin için çok daha fazla anlam ifade edecek.

 

Güneşten Korunmak Önemli

Güneşin en güçlü olduğu saatlerde güneşe çıkmamanda yarar var. Çıktığın zaman da cilt sağlığın için lütfen mineral bazlı bir güneş koruyucu kullan. Doktorlar, sağlıklı yaşam için yıllardır güneş konusunda uyarılarda bulunuyor. D vitamini için bir miktar güneş yeterli. Zaten bronzlaşmak eskisi kadar moda da değil.

 

Sana daha iyi bir alışveriş deneyimi sunulabilmesi için sitemizde çerez konumlandırmaktayız, kullanmaya devam ettiğinde çerezler ile toplanan kişisel verilerin Veri Politikamız - Bilgilendirmelerimizde belirtilen amaçlar ve yöntemler ile mevzuatına uygun olarak kullanılacaktır.