Pek çok faydası bulunan kolajen nedir, nasıl kullanılır, cilde ya da vücuduna etkileri nelerdir öğrenmek için yazımı oku!

Kolajenin mucizevi dünyasında minik bir yolculuğa çıkmaya ne dersin?
 
Faydaları saymakla bitmeyen kolajen, artık pek çok yerde sıkça karşımıza çıkıyor. Peki, kolajen nedir, ne için kullanılır, kolajen nasıl alınır öğrenmek ister misin? Hadi yazımı oku!
 

Kolajen Nedir?

Kolajen Nedir?

Öncelikle “Kolajen nedir?” bir bakalım. Kemikler, cilt, kaslar, bağlar ve tendonların temel yapı taşları arasındaki kolajen, bir proteindir. Vücudumuzun bu bölümlerini bir arada tutan kolajeni bir tür yapıştırıcı olarak da nitelendirebiliriz. Vücudumuzda yaklaşık 4 tanesi ana olmak üzere 16 tür kolajen vardır. Her bir kolajen vücudun farklı bir bölümünü ya da bağını, kasını yapılandırır.
 

Kolajenin Faydaları Nelerdir?

Kolajenin Faydaları Nelerdir?

Kolajen cildin yapı taşını oluşturduğundan daha iyi hissetmek ve görünmek için takviye olarak da kullanılıyor. Toz, sıvı ve jelatin formlarında satışa sunulan kolajen takviye çeşitlerinin faydalarını gel birlikte inceleyelim.
 

  • Cilt yaşlandıkça daha az kolajen üretir, bu da cildin elastikiyetini kaybetmesine, yorgun görünmesine neden olur. Kolajen takviyesi ile cildinin yaşlanmasını geciktirip daha iyi bir cilde kavuşabilirsin.
  • Kolajen, eklemlerini koruyan kauçuk kıkırdağın bütünlüğünü korumaya yardımcı olur. Takviye kolajen özellikle eklem ağrısı çeken yaşlı kişilerin sorunlarının azalmasına destek olabilir.
  • Kolajen takviye seçenekleri, kemik erimesi gibi sorunlar yaşayan kişiler için de uygun gösterilen takviyelerden. Çünkü kolajen, kemikleri yapılandıran proteindir.
  • Kolajen, kas dokusunun yüzde 1 ila 10’unu kaplar. Böylece kasları güçlü tutup çalışmalarını destekler. Yapılan araştırmalarda takviye kolajenlerin kas kütlesinin artmasına destek olduğunu gösteren sonuçlar elde edilmiştir.
  • Kolajenin kalp sağlığını da desteklediği bilinmektedir.

Kolajen Hangi Yiyeceklerde Bulunur?

Kolajen Hangi Yiyeceklerde Bulunur?

Takviye kolajen almak için toz ya da sıvı kolajen tüketmek gerekmez. Kolajen içeren gıdalar tüketerek de bu proteini alıp vücudumuzu güçlendirebiliriz. Peki, kolajen hangi yiyeceklerde bulunur?
 

  • Turunçgiller,
  • Yumurta beyazı,
  • Buğday tohumu,
  • Süt ürünleri,
  • Tavuk derisi,
  • Tavuk, kemik, ilik suyu,
  • Sakatat,
  • Kakao tozu,
  • Kaju,
  • Mercimek gibi yiyecekler doğrudan kolajen içermez ancak kolajen üretiminin oluşmasını sağlar. Yani kolajeni beslenerek almak istiyorsan onu üretecek besinleri tüketmen gerekir.

Kolajenin Yan Etkileri Var mıdır?

Kolajenin Yan Etkileri Var mıdır?

Kolajenin doğrudan bir zararı yoktur. Ancak vücutta oluşan fazla kolajenin sindirim sistemini olumsuz etkileyebildiği, mide yanması, mide ekşimesi, kabızlık ya da ishal gibi yan etkilere sebep olduğu söylenmektedir.
 
Eğer kolajen takviyesi almak istiyorsan en doğru karar doktoruna danışmak ve senin için en uygun formdaki ve dozdaki kolajen takviye seçeneğini almak olacaktır. “Kolajen kaç yaşında kullanılır?”, “Ne kadar süre ve hangi dozda alınmalıdır?” gibi soruların yanıtlarını en doğru şekilde doktorun yanıtlayacaktır.
 
 

Senin için seçtiğim diğer içeriklere göz atmak ister misin?