Hafif İftar Yemekleri

Hafif İftar Yemekleri

Ramazan tüm coşkusuyla geldi. Keyifli iftar sofraları, geç saatte yenen iftar yemekleri derken beslenme düzenin tamamen değişti. Özellikle ramazanda, sağlıklı ve dengeli beslenmeye daha çok dikkat etmen gerekiyor. Türk mutfağı son derece eşsiz lezzetlere sahip. Tüm gün aç kaldıktan sonra iftar yemekleri sırasında kısa sürede, fazla yemen kaçınılmaz. Ama iftarda ne kadar hafif yemekler yersen, kendini o kadar iyi hissedeceğini unutma. Uzun saatler aç kalan vücuduna iftar yemeğinde yüklenirsen kilo alabilir ya da sağlık sorunlarıyla karşılaşabilirsin. Ramazan’da da sağlıklı ve dengeli beslenmek aslında çok kolay. Hafif iftar yemekleri için ipuçlarımıza göz atmadan, bu akşamın menüsüne karar verme.

İftarı İkiye Böl

Birçok uzman sağlıklı ve dengeli beslenme için öğün sayısını artırmaya dikkat çekiyor. Ramazanla birlikte öğün sayısı ikiye düşüyor. Az ve sık yemek, hem kilo kontrolü hem de sindirim için çok önemli. Bu yüzden iftar yemekleri mutlaka ikiye ya da üçe bölünmeli. Orucunu hafif atıştırmalıklarla açtıktan sonra ilerleyen saatlere birkaç ara öğün daha ekleyebilirsin. Böylece iftardan sonra kendini daha iyi hissedecek ve daha dengeli beslenmiş olacaksın.

Bol Sıvı Tüket

Ramazan artık yaz aylarına denk geliyor. Sıcak ve uzun oruç saatlerinde, susuz kalmak vücudu fazlasıyla yorar. O yüzden iftar yemekleri sırasında ve sonrasında bolca sıvı tüket. Yemeğe başlamadan önce içeceğin bir bardak suyun sana kendini daha tok hissettireceğini unutma.

İftara Hafif Başla

İftarını bol su içtikten sonra bir hurma, biraz kayısı ya da birkaç parça cevizle açmaya özen göster. Vücudunda açlık çanları çalıyor! Hızla yemek yemek sonrasında sindirim problemlerine yol açabilir. Yemeğe geçmeden vücuduna ve midene biraz zaman tanı!

Çorbasız Olmaz

İftar sofraları denince çorba her zaman başköşededir. Sıcak bir kâse çorba midene iyi gelecek, kendini iyi hissettirecek ve seni daha tok tutacak. Ev yapımı bir tarhana çorbası ya da sebze çorbalarını tercih edebilirsin. İftar yemekleri menüsünde yer alan çorbanın yanında biraz domates, salatalık ve yağsız peynir de atıştırabilirsin. Sonra yemeğe biraz ara verip, tüm gün uyuyan sindirim sisteminin yeniden canlanmasına izin verebilirsin.
 

İftar Sofraları İçin Sağlıklı Ana Yemek Seçimi

İftar sofraları için ana yemek ne olsun diyorsan; biraz haşlanmış et ya da tavuk, fırında balık ya da bir sebze yemeği ana yemek için ideal. Bol yağlı yiyecekler ve kızartmalardan kaçın. Bol yeşilliklerden bir salatayı da menüne ekleyebilirsin. Sindirimin için sofradan yoğurdu, ayranı ya da Türk mutfağının geleneksel içeceklerinden kompostoyu eksik etme. Yemeğin yanında pilav olsun diyorsan, bulgur pilavını tercih edebilirsin. Bulgur, pirince göre daha fazla lif içerir. Hem daha tok tutar hem de sindirime destek olur. Kahvaltı etmeyi seviyorsan, hafif kahvaltılıklarla da güzel iftar sofraları hazırlayabilirsin. Burada da pideye dikkat etmelisin. Ramazan ayında en çok kilo almana sebep olacak yiyeceklerden biri Ramazan pidesi çünkü.
 

Tatlıya Dikkat

Uzun saatler aç kaldın, kan şekerin düştü ve tatlıya ihtiyacın var. Tatlı tüketimine Ramazan’da da dikkat etmen gerekiyor. Yemeğin üzerine ağır şerbetli tatlılar yemek mideni çok yoracak ve kan şekerini dengesizleştirecektir. O yüzden dondurma, sütlaç ya da güllaç gibi hafif tatlıları tercih etmelisin. Tabii ki küçük porsiyonlarda ve yemeğin hemen arkasından değil!
 

Sana daha iyi bir alışveriş deneyimi sunulabilmesi için sitemizde çerez konumlandırmaktayız, kullanmaya devam ettiğinde çerezler ile toplanan kişisel verilerin Veri Politikamız - Bilgilendirmelerimizde belirtilen amaçlar ve yöntemler ile mevzuatına uygun olarak kullanılacaktır.