Dümdüz Bir Karın İçin Etkili 6 Hareket

Göbek çevresi yağlanmasından kurtulmak, kesinlikle sandığın kadar zor değil. Haftada 2 ya da 3 kez düzenli biçimde yaptığında kısa sürede sonucunu göreceğin 6 nefis göbek eritme hareketini senin için sıraladım.

Plank (Sopa Duruşu)

Plank (Sopa Duruşu)

Hem harika bir ısınma hareketi hem de göbek bölgesini en iyi çalıştıran egzersizlerden biri olan plank’le başlamak isteyebilirsin. Ellerinin ve dizlerinin üzerinde, omurgan dik biçimde “masa” pozisyonu al. Bacaklarını birer birer geriye gönderip parmak uçlarına gel. Omurganı bozmadan, kalçanı düşürmeden, durabildiğin kadar plank’te kal. Dilersen dirseklerinin üzerinde durabilirsin.

Crunches (Yarım Mekik)

Crunches (Yarım Mekik)

Düz bir göbek için üst karın kaslarını çalıştırman önemlidir. Yarım mekik için sırtüstü yere uzanarak dizlerini bük; ayak tabanlarını yere sağlamca bas. Kollarını istersen başının arkasında, istersen de göğsünde birleştirebilirsin. Öne doğru kalkıp inmeye başladığında, gücünü karnından aldığından emin olmalısın. Yatarken nefes alıp kalkarken ağzından üfleyerek ver. 10 tekrardan 3 set yapabilirsin.
 

Criss Cross (Çapraz Bisiklet)

Criss Cross (Çapraz Bisiklet)

Özellikle de “simit” denilen yan yağları yakmak için mükemmel bir göbek eritme hareketi. Sırtüstü yere uzanıp başını ve omuzlarını yerden kaldır. Ellerini başının arkasında birleştir. Ardından bacaklarını yerden kaldırıp dizlerini 90 derece açıyla bük. Sol dirseğin sağ dizine yaklaşırken sol ayağını yere değdirmeden ileri uzat. Aynı hareketi diğer tarafla da tekrarla. 10 tekrardan 3 set yapabilirsin.
 

Seated Knee Up

Seated Knee Up

Çok sayıda kası çalıştıran olağanüstü etkili bir başka harekette sıra. Yere dik oturup dizlerini kırarak başla ve bacaklarını kaldır. Bacaklarını birlikte ileri doğru uzatıp yeniden karnına doğru çek. Mümkün olduğunca yere değdirmemeye dikkat edebilirsin. Ellerini iki yanına koyarak kendine destek yapabilir, dilersen öne uzatarak hareketi zorlaştırabilirsin. 15 tekrardan 2 set şeklinde çalışabilirsin.

Bridge (Köprü)

Bridge (Köprü)

Sırada alt karın kasları var. Avuç içlerin yere dönük biçimde sırtüstü uzanarak başlayabilirsin. Dizlerini 90 derece bükerek ayak tabanlarını yere bastır. Karnından güç alarak, omuzların yerden kalkmayacak şekilde tüm gövdeni olabildiğince yukarı kaldır. Birkaç saniye bekleyip tekrar yere in. 15 tekrar yapabilirsin.

Mountain Climber (Dağcı)

Mountain Climber (Dağcı)

Hazır bu kadar ısınmışken, dinamik ve nefis bir göbek eritme hareketiyle bitirebilirsin. Öncelikle Plank pozunu alarak başla. Ardından dizlerini teker teker, tıpkı bir yere tırmanır gibi karnına doğru çek ve geri gönder. Etkisini en hızlı görebileceğin egzersizlerden biri olduğu için, zorlayıcılığına aldırmadan 12 tekrarlı 3 set yapabilirsin.

Sen de fazlalıklarından kurtulmak istiyorsan spora daha çok vakit ayırmalısın. İhtiyacın olan motivasyonu sana verecek en güzel spor ürünlerini Nike’ta bulabilirsin.
 

Sana daha iyi bir alışveriş deneyimi sunulabilmesi için sitemizde çerez konumlandırmaktayız, kullanmaya devam ettiğinde çerezler ile toplanan kişisel verilerin Veri Politikamız - Bilgilendirmelerimizde belirtilen amaçlar ve yöntemler ile mevzuatına uygun olarak kullanılacaktır.