Oruç tutarken seni en çok zorlayan susuzlukla baş etme yolları ve susuzluğu engelleyecek öneriler için hemen tıkla!

Ramazan’da susuz hissetmemen için önerilerle geldim!
 
Ramazan’da susuzluk çekmemek için neler yapmalıyım?” , “Oruçluyken susuzluk nasıl giderilir?” gibi soruların yanıtlarını merak ediyorsan hadi okumaya devam et!
 

Hafif Yemekler Tercih Et

Hafif Yemekler Tercih Et

Özellikle sahurda ağır ve yağlı yemekler yemek ertesi gün suya daha çok ihtiyaç duymana neden olacaktır. Bu nedenle iftar ve sahur saatlerinde tuzlu, derin yağda kızaran, bol salçalı ya da soslu ve büyük porsiyonlarda yiyecekler tüketmemen çok önemli. Aksi halde sahurdan birkaç saat sonra susuzluk belirtileri başlayacaktır.
 

Sahuru Atlama

Sahuru Atlama

Sahur öğününü yalnızca gün boyu daha tok hissetmen için değil, susuzluk çekmemen için de atlamaman gerekli. Sahurda su tüketiminin yanında aynı zamanda bol su içeren gıdaları da tüketebilirsin. Salatalık, domates, yoğurt, meyve gibi hafif ve su ihtiyacını karşılayacak gıdaları tercih ederek iftar vaktine kadar yoğun susuzluk çekmeyebilirsin.
 

Hafif Fiziksel Aktiviteler

Hafif Fiziksel Aktiviteler

Oruçluyken gerçekleştirilen yoğun fiziksel aktiviteler, vücutta susuzluk belirtileri oluşturan durumlardan. Terledikçe su ihtiyacın artacağından seni terletecek kadar yoğun tempolu aktivitelerden uzak durmalısın. Spor yapmak istersen daha çok hafif tempolu bir yürüyüşü tercih edebilirsin. Eğer fiziki güç gerektiren bir işte çalışıyorsan da sık sık mola vermek daha az yorulmana yardımcı olacaktır.
 

Daha Az Glutenli Gıda Tüket

Daha Az Glutenli Gıda Tüket

Gluten içeren gıdalar sindirimi zorlar ve su içme ihtiyacı doğurur. Bu nedenle makarna, pizza, ekmek, poğaça gibi un ile hazırlanan gıdalar, cips, kahvaltılık gevrek gibi gluten içeren paketli gıdaları hiç tüketmemeye ya da çok daha az miktarda tüketmeye dikkat et. Böylece hem susuzluk belirtileri yaşamaz hem de sindirim sorunlarının önüne geçebilirsin.
 

Su Tüketimini Artır

Su Tüketimini Artır

Oruçluyken sürekli susuzluk hissi yaşıyor ve bunun önüne geçmek istiyorsan belki de yapman gereken en basit şey iftarda ve sahurda bol su tüketmek. Çay, kahve, gazlı ya da şekerli içecekler, ayran gibi çeşitli sıvı ürünler susuzluğunu alsa da su ihtiyacını tam anlamıyla karşılamaz. Bu nedenle sadece su tüketimini de artırmaya çalışmalısın.
 
Ramazan’da susuzluk çekmemek için tüm bu durumları dikkate alman ve hayata geçirmen yeterli!
 

Senin için seçtiğim diğer içeriklere göz atmak ister misin?