Yeni yıl, yeni alışkanlıklar… 2020’de hayatını güzelleştirecek 6 yeni alışkanlık!

Evren bazılarının söylediği gibi “pozitif düşün, pozitif şeyler olsun; şunu yap hayatın hemen değişsin" formülüyle çalışmıyor olabilir. Gerçekleşsin diye beklediklerini kalpten istemek tabii ki en kıymetli şey ama galiba en az onun kadar önemli olan bir başka bir şey de bazı davranışları alışkanlık hâline getirmek.
 
Alışkanlık geliştirmenin, uzun uzun yolları kocaman adımlarla aşmaya çalışmakla ilgisi yok. Hatta bazen en uzun mesafeleri en minik adımlarla alabileceğimizi düşünüyorum. Çünkü nihayetinde en önemlisi adımların büyüklüğü ya da sıklığı değil aynı yönde adım atma kararlılığını sürdürmek.
 
Hayatın 2020’de daha güneşli olsun, ışığın hem seni hem yolu seninkiyle kesişenleri aydınlatsın, enerjin hep yüksek olsun istiyorsan belki işe aşağıdaki 6 minik adımı atarak başlayabilirsin.

Güne Bir Bardak Su ile Başla

gune-bir-bardak-su-ile-basla

…ve o bardak kocaman olsun, hep gözünün önünde dursun. Çay, kahve veya gazlı içeceklerle günü geçiştirirken vücudunun esas ihtiyacının su olduğunu unutabiliyorsun. Toksin düşmanı su, hem günlük yakıtın hem de hayatın kaynağı; hatta ta kendisi!

Saat Başı Ayağa Kalk ve Esne

saat-basi-ayaga-kalk-ve-esne

İster evde ister ofiste ol, vücudunu saat başı hareket ettir. Yerinden çok fazla uzaklaşmana veya aniden bir egzersize başlamana hiç gerek yok. Sadece bir-iki tane esneme ve birkaç derin nefes ihtiyaç duyduğun molayı vermeni sağlayıp vücudunu rahatlatacak. Dilersen mobil uygulamalar ile akıllı bilekliklerin hatırlatmalarından da faydalanabilirsin.

Belki Vestel Akıllı Saat veya Xiaomi Mi Band 4 bileklikleri sana bu konuda yardım edebilir.

Yanına Sağlıklı Atıştırmalıklar Al

yanina-saglikli-atistirmaliklar-al

Dışarıdayken, ofiste ya da yolda yemek saati dışında bir vakitte acıktığında seni karanlık tarafa davet eden hazır yiyecekler yerine sağlıklı atıştırmalıkları tercih edebilirsin. Mesela çiğ kuruyemişler ve sevdiğin mevsim meyveleri… Böylece öğün aralarında karnın zil çaldığında hem paran cebinde kalır hem de günlük protein ihtiyacının önemli bir bölümünü karşılarsın.

Her Gün 15 Dakika Hiçbir Şey Yapma

her-gun-15-dakika-hicbir-sey-yapma

Adı ister meditasyon olsun ister başka bir şey… Gözlerini kapatmasan bile olur. Hatta aklını bile boşaltmaya çalışma, bırak düşünceler coşkun bir nehir gibi aksın. Sen yalnızca dur, yeter.

Sevdiklerine Vakit Ayır

sevdiklerine-vakit-ayir

5 dakika bile olsa… Dilersen yaz, dilersen telefon aç, dilersen yüz yüze görüş ama sevdiğin insanlara vakit ayırmayı hep hatırla. Uzakları yakın eden teknolojiler emrine amadeyken bu gücü hafife alma. Kalbini sana açmış, seni dinlemeyi ve anlamayı seçen, sana katacak çok şeyi olan o insana teşekkürlerini sun. Minnetin ifade edilmesi korku, stres ve benzeri tüm kötü şeyleri senden ve sevdiklerinden uzak tutacak sihirli güce sahip.
 

Kendine Mola Hakkı Tanı

kendine-mola-hakki-tani

Hayat bir merdiven misali iniş ve çıkışlarla dolu. Her arayan seni her aradığında bulmasa da olur. Ya da senden beklenen her şeyi tam da o an yapmak zorunda değilsin. Senin de üzgün, kızgın veya sabırsız olmaya hakkın var. Böyle zamanlarda sevdiklerine robot taklidi yapmak yerine kendine biraz uzakta durma hakkını tanı. Bazen bir duş, kısa bir yürüyüş ya da müzik molası bile iyi gelebilir.
 
Mutlu yıllar!
 

Sana daha iyi bir alışveriş deneyimi sunulabilmesi için sitemizde çerez konumlandırmaktayız, kullanmaya devam ettiğinde çerezler ile toplanan kişisel verilerin Veri Politikamız - Bilgilendirmelerimizde belirtilen amaçlar ve yöntemler ile mevzuatına uygun olarak kullanılacaktır.